För den som är lite shabby…


Jag är så sugen på att göra en kovändning och byta ut alla svarta och högblanka möbler i modern stil och istället haka på den här shabby trenden som regerat i alla inredningsmagasin ett längre tag. Kanske skulle jag behöva släppa in mer ljus i mitt liv 🙂 För jag har bara svart svart svart och till det valde jag inte ens att ge allt lite kontrast med vita väggar…Så det är otroligt mörkt hemma hos oss faktiskt.

Har alltid tyckt att den franska lantstilen varit fin men då hemma hos andra men känt att det inte är jag. Men man är väl inte sämre än att man kan ändra sig och varför inte kombinera det vita och slitna med moderna inslag?!.

Att köpa billigt och måla själv är ju nåt som många sysslar med idag och jag förbannar mig själv att inte jag själv kom på den affärsidén för ca 10 år sedan. Jisses vad pengar det verka ligga i den verksamheten men frågan är om marknaden snart är mättad. Vissa tar också ohyggligt med sedelbuntar för ett ommålat skåp av märket ”Äpplet”. Har tom sett hur just dessa också ökat i inköpspris hos RK och Erikshjälpen. Visst det ligger mycket arbete bakom med slipning och flera lager färg etc men när det kommer upp i summor som 9000 för ett en vitmålad skänk så blir det nästan löjligt.

Sitter nu mest och plöjer nätet efter inspiration och bra shoppingsiter. Och är du som jag för okunnig (läs lat) för att slipa och måla om en gammal möbel vit så finns denna möbelgrossist. Ligger i Göteborg men de levererar landet runt, visserligen till en ganska hög fraktkostnad men möblerna har i jämförelse med andra möbelförsäljare mycket låga priser tycker jag.

Så om man inte har nåt emot att köpa massproduktion så kanske detta är ett alternativ. Jag menar hur många ikeamöbler står det inte i ditt hem…Du är ju knappast ensam om dem heller och dessa möbler är faktiskt inte dyrare än just vår småländska möbeljättes.

Detta skåp står högt upp på min önskelista….Tyvärr fraktas inte just detta och givetvis är det ett av de dyrare pjäserna de har i sortimentet…Har jag förresten nämnt att jag fyller 40 om några månader, Tar gärna en tur till Gbg och hämtar själv 😉

Snygga moderna möbler, vitrinskåp, bokhyllor - Möbelgrossen

Underbart vackert, eller hur?!

Mer att tråna efter finner du alltså här:

Möbelgrossen

Ha en bra dag!

Katja

 

Kommentera

