Lite ovisade alster


Snart är julen här…usch säger jag…tyvärr är jag lite dysterkvist så här års. Tycker det blir en massa stress och ståhej för en enda dag. Det skall bakas och lagas mat för massor av pengar man inte har sen skall det köpas klappar för desto mer. I år då influensorna och tokhostandet bara tagit om och om igen i den här familjen, faktiskt sedan i oktober känns det som man inte alls hann med i år. Som tur är så vill de stora barnen helst ha pengar som de kan slösa på mellandagsrean vilket hjälper den här trötta sura mamman mycket då hon slipper trängas med andra klappgalningar i varuhusen. Andemeningen med jul och julledigheten har nästan helt försvunnit tycker jag…och då syftar jag inte på nåt religiösa ritualer utan mer att det borde vara tid för att mysa med familjen och ta det lugnt.

Har hunnit skapa mig en liten pysselplats i allrummet iallafall. Inte blev det så fint och det blev då absolut inte nåt stort utrymme men det är MITT. I andra hörnet har jag inrett en lekhörna till lilleman…tanken var att det skulle ge mig mer tid för pysslande medan han satt i sin lekvrå…Joråmensåatte….

Hahaha, vem försökte jag lura egentligen?!.

Det blir alltså inte så mycket skapande, inte så mycket jag önskar men mer än tidigare och blir det bara en lo eller ett kort per vecka får jag se det som en framgång 🙂

Lägger upp det jag har inscannat, en del kort hann jag aldrig scanna eller fota innan de for iväg till sina adressater….

Kramkort

Ett kramkort som jag gjort bara för att det kan vara bra att ha….Favvohängeln fick vara med. Målat med distress markers.

03

Ett mycket enkelt julkort-Är tiden knapp får det bli så

02Ännu ett enkelt kort utan massa dekos-Lite trist kanske men tycker denna tomte är så himla gullig. Fick låna honom av en tjej på senaste scrapträffen i november.

Trots att jag är anti-jul så önskar jag iallafall mina besökare en riktigt skön jul med alldeles för mycket av det goda!!!

Signatur

Kommentera

