Nu räcker det väl….både på förkylning och snö!!


image

Vyn utanför mitt köksfönster…vill inte ens tänka på att gå ut idag men är så illa tvungen…Jultidningar skall levereras och Nikki skall på dansträning ikväll. Bara ut och skotta fram bilen och ut och slira…Detta skulle kännas mindre besvärligt om man vore bara snäppet mindre förkyld.

Här har vi hostat och hackat i omgångar sedan i början av Oktober (minst). Lilleman i 6 veckor (minst) tillslut fick han Kåvepenin, blev frisk i en knapp vecka nu är han på G med rosslandet och hostandet IGEN. Men kanske inte så underligt eftersom jag hostat nu i 3 veckor (minst). Kändes som det var på väg att släppa och det höll sig i dagarna 3…nu känns det som det tagit nya fart.

Men hostandet och hackandet kan jag ta…Vad värre är är ju att den förb…förkylningen satt sig i bägge mina öron. Jag är helt täppt, det är fullständigt lock och det trycker på och susar och piper så man  blir galen. Att tryckutjämna gör inte saken bättre, snarare sämre…det knastrar bara och gör ont. Ibland släpper locket från nåt av öronen en kort stund och det blir sån chock för hörselsystemet så jag får världens yrsel…så för att stå ut och för balansen så får jag gå med en propp i ena örat…skitkul med tannke på att det stänger in både suset och gör ont. Tror att mina trumhinnor håller på att trycka sig ut ur hörselgångarna faktiskt.

Har nu iallafall fått dunderspray Nasonex och tablett Rinexin utskrivet och lever på hoppet att det skall lätta på trycket inom ett par dagar för detta är tortyr. Jag vill baka till jul, städa och göra julfint, jag vill pyssla ihop julkort till släkt och vänner och jag vill åka och leta julklappar i tid för en gångs skull och sist men inte minst jag vill orka vara snäll och trevlig mot min familj 🙂

– Vik hädan kung Snore….

Signatur

Kommentera

