Sova?


Efter ett gäng stökiga nätter med bebis så känner jag mig bra mör nu. Inatt vaknade jag vid 4 av jag sov med en glödande kamin i sängen…dvs Dantegos. Bytte hans blöja och gav honom alvedon och ipren eftersom han var tydligt tagen och skrek så hjärtskärande. Tänkte att han hade ont i tandkött eller alt öronen…Alltid så svårt att veta och alltid så frustrerande när man inget kan göra.

Vet inte riktigt vad det är…han är förkyld så ofta numera, började sen han blev 5 mån eller nåt. Inatt väste det i luftrören också…mitt i allt håller 3 små bissingar att spricka fram också….dessutom prutteluttar han hela tiden så den lilla ändalykten är illande varm och röd…svider säkert.

Nåja…jag har iallafall varit vaken och uppe sen 4 och har inte varit den mest glada och trevliga att umgås med idag…fråga min dotter…Usch. Med Giandet blev det lite sisådär…har nog inte ätit så mycket och så som man skall men heller inga dåliga kolhydrater…Blev lite taskig tajming med sjuk bebis och att jag inte handlat hem maten i förväg…Dålig planering som vanligt 🙂

Nu hoppas jag att både jag och bebis skall få sova…har burit och burit så kroppen känns som den blivit överkörd minst 7 ggr av en bulldozer…Han är ju inte någon lättviktare vår prins 🙂

Nya tag imorron förhoppningsvis med en pigg mamma och en frisk bebbe…God natt!

Katja

3 thoughts on “Sova?

  1. Haha, ” la hooker ” jamen ser du ut som nån som bryr sig om henne….nääääe va?!! 😉 Rolig du sötnos.

    Men jag kan ta barnen på prommis jag så kan du få städa mitt hus istället…för det behövs verkligen.

  2. Lucas hade en period när han va runt 4 månader när han hade feber å fick leva på alvedon i flera veckor, sen gick de över å nu är han tammefan aldrig sjuk :O

    Om du inte bodde så nära horan så hade jag kommit och tagit ut honom på en promenad så hade du fått vila lite, vet hur jobbigt det är.. 😦

Kommentera

