Nytt år-Nytt utseende på bloggen…


The Sheriff of our residence

Ja, att påstå att man vårdat bloggen och sina gamla bloggvänner bra de senaste åren vore ju att ljuga å det grövsta. Tänker inte avge något löfte om bot och bättring inför 2012 heller…Numera har vi en ny sheriff in da house…Han är knappa 9 månader och går under namnet Dante.

Han styr det mesta  av min tid…Egentid är idag varken scraptid eller bloggtid…Nej det är tid för att sanera sin bräckliga, serva de stora barnen samt att försöka hålla hemmet någorlunda halvfräscht. Att få i sig mat brukar även kännas nödvändigt.

När den lille härskaren sover är mamman alldeles för trött för att göra annat än slösurfa eller glo på tv…Att sätta ihop en lo eller kort eller skriva en massa bull i bloggen finns inte på kartan. På sin höjd orkar jag klicka på gillaknappen på någons status på Facebook…

Nåväl, för att iallafall göra ett smått desperat försök till att peppa mig själv att hålla sidan vid liv så fick den lite nytt tema det nya året till ära…

Imorgon skall jag börja med GI-LCHF…får se hur länge den planen håller…tanken är att jag skall hålla dagbok här…får se hur länge den planen håller…

Nepp…dags att kika in i huvet-Godnatt!!

Katja

3 thoughts on “Nytt år-Nytt utseende på bloggen…

  1. Haha ja du Elisabet det är tur han är söt…för annars vore han extremt gratis idag. Han började underhålla mig med sin gälla röst natten till idag och har så fortsatt resten av dagen…Tänder på G…IGEN!! Mitt Giande blev lite som det blev…
    Ska försöka blogga mer.

    Åsa: Jag hoppas på att kunna få pyssla lite mer framöver, har gjort en del men har inte kommit mig för att fota o lägga ut men ska göra det. När Dante sover är jag så himla trött oftast och även om pysselsuget funnits hela dagen så orkar jag inte när kvällen kommer. Men snart så blir det nog mer.

  2. Roligt att läsa din blogg igen – du skriver alltid så medryckande och kul.
    Måste ändå vara lite lättare att härda ut med härskaren i hemmet när han är så himla gullig!! 😉

  3. Vad roligt att du är tillbaka. Jag blir så glad varje gång jag ser ett gilla el en kommentar fr dig på fejan. Dante är så gullig,hoppas få se honom live snart igen. Kram

Kommentera

