Lite uppdatering samt foton på prinsen


Uppdaterar sällan, tid till datorsittande finns inte

Dante är oftast vaken hela dagarna, sover han är det småslummer vid måltiderna men så fort mamman med tillhörande mjölkbehållare lämnar sängen så vaknar den lille närhetstörstande gossen rätt snart 🙂

Kan vara lite påfrestande emellanåt för den stackars ryggen och stressande när man inte hinner med städ och matlagning eller ge tid till storbarnen

Men det är helt ok, för Dante sover istället bra på nätterna och det är jag oerhört glad för och jag verkar inte tycka nåt är särskilt besvärligt eftersom jag hela tiden jämför med att ha en nattsovande bebis med att hatvå kolikskrikande tvillingar som aldrig sov 🙂 Bärselen fungerar ganska bra den med så lite får man ju gjort med den på.

Han växer också så det knakar-Han äter ju som en uthungrad  skogshuggare men kräks ju mängder, ändå står vågen på 400-500 g plus varje vecka

Vid besöket på BVC tidigare i veckan vägde han 6036 g och var 60 cm lång

Är det nåt som är drygt så är det kräkningarna…tvättstugan är välbesökt kan jag säga

Vi byter ett stort antal kläder varje dag..både Dante och mamman…Det är också kräkningarna som väcker honom de tillfällen han faktiskt sover på dagen

Han jollrar, ler och skrattar jättemycket nu. Hans nacke är oerhört stark och han vänder sig från rygg till sidan och från sida till mage själv

Själv så vägde jag mig igår och har tappat ca 12 kg av de 13 kg jag ökat sen inskrivningen på MVC

”Bara” 5 kg kvar  till min målvikt…får ta det lugnt med bean till grillningen i sommar, någon öl blir det inte alls så med lite motion och rätt mat borde det väl gå 🙂

Slänger upp lite fina bilder på finaste ungen då i kläderna han fått av farmor

Allt för nu

Katja

 

One thought on “Lite uppdatering samt foton på prinsen

  1. Söta Dante, han passar i allt du sätter på honom! Skönt att ni får sova om nätterna, men tungt att det inte blir mkt gjort på dagarna…..men man är ju barnledig, inte städledig i och för sig ;0)

Kommentera

