Dagens: Family Chaos…..


Kaos, kaos & lite mer kaos….

Storbarnen skall på en mindre skolresa till Hillevik idag, sova i militärtält, paddla kanot & hmmm…DISSIKERA FISK!!!….URP!

Nåja, allt som behövdes inhandlades regelmässigt i SISTA SEKUNDEN igår..

Åkte i panik ut till köpis för att leta regnkläder bara för att inse att sådana görs typ bara till stl 128 i de vanliga butikerna..Hittade jättebra vatten och vindavvisande jackor till slut iallafall…

Nu ser man ut och solen skiner och man förbannar sig själv över all stress man drog på sig igår pga det dåliga vädret

Nästan så man hoppas på regn…nej då 🙂

Som tur var så var Dante nöjd och behövde bara utfodras en gång på shoppingturen, i vanliga fall brukar vi bara behöva tänka ordet butik så skriker han 🙂

Väl hemma så skulle det packas..kläder, fika, sovsäckar och andra grejjer i massor…Saker som självfallet inte hittas, vilket leder till stressade sura och gapiga storbarn, hungriga storbarn….Mamman som ser allt stök och alla dammtussar mitt i alltihopa och börjar gnälla över det (hjälpte ju upp situationen väldigt mycket)

Som grädde på kaosmoset så skall Norton till tandis på rutinkoll mitt i allt

Under detta kaos underhålls vi av  ett ackomponjemang av ”Dante Björling”…mina öron trillade av, barata fram tissarna och mata bäbis…stressnivån steg till 290 %…

*GAAAAAAH*

Fick ihop allt på något mysko vis…det krävdes tyvärr gråt och skrik och en del svett men vi klarade det…men på bekostnad av middagen…Blev tubgröt och fil

Mammans dåliga samvete svider men inte ens en mamma hinner med allt…såvida det inte är mamma-bläckfisk vi snackar om då

Kaoset fortsatte sedan på morgonen…mamman låg och ammade när klockan ringde, somnade om såklart….Vaknar 30 min senare…

Givet är att storbarnen glömt att packa en massa saker…lika givet så vaknar herr bäbis 20 min innan det är dags att köra storbarn och deras 120 väskor till skolan…

Tårar och stress igen!!!

7:59 står dock alla väskor på plats utanför skolan och storbarnen sitter vid sina bänkar och mamman kan åka hem och ta en kopp kaffe för bäbis har somnat

Hon fick även både puss och kram av båda storbarnen så hon är förlåten både för missad middag och gap och skrik 🙂

Halleluja!!!

Katja

5 thoughts on “Dagens: Family Chaos…..

  1. Äh huvudsaken är att du själv vet vem du är och vad du åstadkommit här i livet.Sedan vad andra tycker spelar liksom ingen roll. Du anar inte vad folk tycker om mig:-))) Alltid är det nåt jag gör som inte passar in i andras mönster – Gläds åt det liv du har och var stolt över att VÅGA gå din
    väg och sticka av från stigen, för det provocerar personer som måste ha både karta,kompass och pannlampa mitt på ljusan dan för att ta sig fram!Jag tycker du är helt bäst , jag har ju följd dig lite i smyg (och det beror på A:s usla hälsotillstånd) och blev lite orolig där ett tag där när jag inte såg Dantes ” påannons” Grattis till sötingen och njut av honom!

  2. Dom fick iaf tur med vädret ändå 😉

    Du är sååå duktig!
    Lucas vägra amma från första stund och jag vet inte alls hur jag hade klarat av allt OCH suttit still och väntat på att ungen ska bli mätt!
    Helt jävla otrolig är vad du är! ❤

    • Men Hanna vad söt du är. Men du skall veta hur ofta jag faktiskt bryter ihop o gråter en skvätt…Att man har curlat sina barn i 10 år betalar sig dyrt…Allt måste gå så är det bara och på nät sätt får man oftast ihop det på ett eller annat sätt.

      Du är fantastisk tycker jag som lyckats behålla din stora dos humor och din härliga personlighet trots några års kämpande.

      Puss ♥

    • Tack Charlotte!!

      Länka gärna till din blogg om du har någon. Vet 2 Lottor men är nu osäker på vem av dem du är 🙂

      Kram

Kommentera

