Liten update….från den rosaskimrande bebisbubblan


Hejsvejs!

Evighetslång bloggtorka…dålig ork, smått om tid och brist på motivation är orsaken

Lever i en underbar kräk och tuttmjölksdoftande bubbla

Oftast är allt bara såååå läskigt ulligt och gulligt men visst finns lite trötthet och en känsla av längtan efter någon timmes egentid också…men inte särskilt ofta

Men prioritet när egentid ges i sina små doser är att få klara av sina högst privata och basala behov

Som att få i sig föda, sköta sin hygien och ev gå på dass emellanåt tex

Att blogga är inte punkt 1 på agendan precis…

Lovar ej bot och bättring, har lärt mig nu att jag är en periodare då det gäller bloggeri

Tyvärr förlorar man sina läsare men så är det ju

Tänkte skriva lite ang förlossningen mm men det kom ju av sig, vet att tjejerna på Min bebis forumet väntade på berättelsen

Behövde dock tid att få lite distans till det hela

Dels pga de negativa känslor jag hade inför hela vårdapparaten direkt efter, dels pga besvikelsen av att det gick så fel och dels pga Dante fick gulsot och vi var tvungna att åka och lämna jobbiga blodprover varje dag i 2 veckor…

För mig blev förlossningen en stor besvikelse och lite dramatisk

Det blev ju akutsnitt-så ännu en gång blev jag snuvad på konfekten och jag får acceptera att jag ALDRIG kommer att få föda barn

”På riktigt”

Dock så är det viktigaste att barnen lever och mår bra så jag sörjer inte alltför mycket….längre

Mina tvillingar är underverk- Dante ett megamirakel

De som vet varför förstår….

Tänk att det skulle bli en bebis till

Sen hur han föddes har mindre betydelse

När jag orkar skall jag skriva ner hela händelsen

Katja

One thought on “Liten update….från den rosaskimrande bebisbubblan

Kommentera

