Lite baby bump bilder & uppdatering…


Kulan v 35+2

Framifrån med läskiga naveln 😉

Nu har vi lämnat v 35 och gått in i den 36 graviditetsveckan eller 35 v + 2 dagar om man skall vara petig

Idag var jag till min barnmorska på ännu en kontroll

Så här blev siffrorna:

Vikt: 70 kg (69,6 blir tydligen 70 🙂 ) allt som allt ökat ca 8-9 kg

Bm sa att det är endast graviditeten som väger och inget annat, jag vet att jag är dum som viktnojjar men det liksom bara blir så

SFmått: 33 cm magen sjunker dock stadigt nu

Bebis ♥-slag: 163 (högsta hittills

Bltr: 110/65

Fick ett UL också men det var en riktigt gammal och dålig apparat och i kombination med det och att bebbe är så stor nu så var det svårt att riktigt se några bättre detaljer

Ul gjordes för att säkerställa att huvudet låg neråt och att det ej var rumpan som bm kände

Huvudet är ej helt fixerat men han har placerat sig som han skall

Gör redigt ont när han rör sig nu en skärande smärta och ibland är det så att man kvider eller att benen viker sig

Han är en kvällsunge iallafall men han är lugn på nätterna

Det som håller mig vaken på nätterna är helvetes halsbrännan, nu hjälper inte gaviscon heller

Sedan så har man ju jordens minsta urinblåsa också…vilket är lite motstridigt att påstå eftersom den samtidigt kan innehålla sådana mängder

Bökigt att hitta en bra sovställning nu, det gör ju ont lite varstans

Inte konstigt att man tycker att de sista veckorna är så långa när man inte får sova ordentligt, dagarna blir långa när man är konstant trött

Önskar jag kunde och fick vila mer men men…

Pga tilltagande klåda och nu även fula hemska torra partier med röda utslag på kroppen samt vätskebildning i fötter och händer så skall jag på torsdag lämna sk gallsyreprov

Har dock ingen klåda i handflatorna eller under tassarna men kliandet kan driva en till vanvett emellanåt

Annars:

Massor med sammandragningar varje dag

Kramp och fogsmärtor-Svårt att gå

Tryck och smärtor i ryggen och neråt

Känns att nåt är på gång…det närmar sig

Inte särskilt rädd…mest smånervös

Kommer det igång lite tidigare än på bf dagen så gör det absolut inget alls

Allt för ikväll

Katja

 

 

2 thoughts on “Lite baby bump bilder & uppdatering…

  1. Hihi ja bullarna blev som sagt farligt goda =) Tur att du står ut,men lider ändå med dig =/

    Åh jo jag vet allt vad du menar med att längta.. Har börjat få galet mycket sammandragningar de senaste dagarna och idag har de till o me gjort lite ont =/

    Jadå allt är bra med mig,har bara ruskigt ont i bäckenet/fogarna efter några timmars promenad.. Men det går ju över =) Tar bara evigheter när man ska gå nånstans =P

    Kram

  2. Åh jag lider med dig som har så mycket ”problem/besvär” =/

    Jag känner typ ingenting nu,inte haft halsbränna på ett par dagar.. Sover nästan hela nätterna utan att det är vidare obekvämt mer än när man ska vända på sig.. Får dock rejält ont snabbt när jag går!

    Men så är det ju inte lång tid kvar och jag kan nog skatta mig lycklig som ändå haft det så lätt under graviditeten =)

    Ha en bra dag gumman!

    Kram

Kommentera

