34 veckor avverkade-Nu är vi i v 35


Bebis väger nu ca 2,5 kg och är ca 47 cm lång

Har inte orkat uppdaterat tidigare-Byter ju vecka varje lördag

Så idag är jag i v 34 +5 (35 graviditetsveckan alltså)

Magen har ökat nåt oerhört på bara en vecka och nu måste jag säga att det är inte bara roligt och mysigt längre

Svårt att sova

Foglossningarna gör jätteont verkligen och jag hemskt svårt att gå nu

Det ger en stress över vikten och konditionen då jag inte längre klarar av att gå med hundarna

Halsbränna från helvetet tänker inte ge vika

KLÅDA

Oh no…jodå den är tillbaka

Huden verkar jättekänslig får klåda av alla kläder och jag kan absolut inte ta i hundarna har jag märkt då får jag stora röda kliande fält och små utslag

Yrsel och lock för öronen och med det ökad jävla tinnitus

Det gör rätt ont i magen emellanåt och ibland beror det på bebisens rörelser och hans storlek men jag tror även att jag har förvärkar

Kan ej minnas att jag hade det med tvillingarna men så är det ju nästan 10 år sen också

Skäms över att gnälla, känns ju smått tabubelagt

Man skall liksom bara vara glad och tacksam

Kanske jag i synnerhet

Då detta inte skulle kunna hända på den naturliga och roliga vägen 🙂

Men det handlar inte om otacksamhet

Nej, graviditet är ju  förenat med lite jobbiga krämpor

Som man ändå uthärdar just pga av att det är ett litet liv som åsamkar allt

Vore man icke gravid skulle man nog lätt undra om man var döende många gånger

Sen längtar man ju såklart

På slutet går tiden sakta

Dessutom börjar jag oroa mig för förlossningen

Har jag inte gjort på hela tiden, inte så överdrivet iallafall

Men jag har ju inte fött barn vaginalt innan

Tankar som om jag kommer att klara av det har börjat infinna sig…Men mest ser jag fram emot det ändå

Skall bli spännande också och jag hoppas verkligen att det inte blir över tiden

Det är jag mer orolig för just nu…Känner mig så trött och tjock

Tror att jag trots viss rädsla ändå är både mentalt och fysiskt redo för att träffa vår bebbe NU

Siffror från senaste besöket hos BM förra veckan

Vikt: 69 kg (+8 kg sammanlagt) Hoppas på att det inte blir allt för många till…men bristen på motion kan ju ha en viss negativ effekt i sammanhanget 🙂

Bltr: 110/60

♥-slag bebis: 136

SF mått: 32 cm

Allt för nu

4 thoughts on “34 veckor avverkade-Nu är vi i v 35

  1. Man FÅR gnälla när man är gravid, det är ett rent helvete. Kanske för att man ska uppskatta ungen mer? 😛
    Passa på å gnäll så mycket du kan nu för snart får du inte gnälla alls, då ska du vara glad för ungen å blaa bla bla
    Gnäll på för fan 😀

  2. Halloj tjejen! Jäklar, jag har helt missat att du är gravid! Man får gratulera!! =) Vad kul för er!
    Är du fortfarande dt för Bombshell? Jag klurar på att söka dit nu när de har en dt call ute… Vad har du gjort under din tid där? Alltså, rent praktiskt… ? =) =)Undrar om det är svårt att komma med… hade varit sååå roligt! =)
    Kramar Milo

Kommentera

