Effektiv morgon


Frukost bra nog för en mamma eller för nån som är jäkligt hungrig....

Kl är vid detta inläggs start 8:49

Jag har trots en bökig natt med minimalt med sömn orkat vara oerhört effektiv om jag får säga det själv

Gick upp 6,00

Hävde ett glas kaffe, kvävde några spyreflexer efter det och pussade sen älsklingen adjö

Trevligt va?!  🙂

Nåja, det var ju tur iallafall att det inte var i omvänd ordning

Slet upp storbarnen 6.25

Gav dem frukost,kläder, fixade tandborstar, kammade ut hår samt packade ner skridskor och mellis

6,45 ut med byracka nr 1

7,05 ut med byracka nr 2 passade på att starta bilen så den skulle tina samt kasta sopor

7,25 kommer in och ialla fall barn nr 1 har klätt på sig ytterkläderna jag bad om

Barn nr 2 ligger på golvet djupt försjunken i boliompa

*gaaaaah*

6,50 kliver de ur bilen iallafall och de hinner till skolan i tid även denna dag

Mamman tar sin törstiga Passat och fyller den med svindyr bensin

13,23 kr/l…Nu är väl gränsen nådd…väl?!

Skönt nu kan vi rulla några mil till 🙂

In på Ica plus handla lyxig frukost dvs nyttigt bröd, hallon, juice och en Föräldratidning 🙂

Det är mamman värd efter den här starten på dagen

Bebbe håller med genom ett idogt snurrande i magen just nu

Gör lite ont ibland, han är nog bra stor nu

Nu skall jag njuta av att känna bebis och av frukost och min tidning, slappa en stund innan det är dags att åka till barnmorskan

Mumintrollen gör mig sällis på tvn

Kl är nu 9:14 och jag har gjort blogginlägget, smakat lite på frukosten och hunnit samtala med darlingen på luren

Ha en fin dag

Whole Lotta Love

Katja

 

One thought on “Effektiv morgon

Kommentera

