Efter snart 9 år i sus & dus,rassel & pling…


Typ så här känner jag mig idag…efter nätter av sömnlöshet pga djävulskonserten i mitt huvud

Vet jag inte om jag vågar vare sig tro eller hoppas att man någonsin kommer att finna en lösning på det ljudhelvete jag delar med ca 15% av den svenska befolkningen.

Sista månaderna har det för min del blivit värre, ljud har tillkommit, de gamla signalerna har ökat i volym. Sover jättedåligt, koncentrationen, närminnet och humöret är rätt påverkat nu. Känner att motivation och lust till att få saker gjorda avtar. Oroad, arg och ganska lessen. Vill inte dela det med andra som familj och vänner, håller det för mig själv.

– Kanske är det graviditetshormoner, stress och ond nacke som ställer till det just nu?!.

Vet inte hur många tidningsankor jag gått på under dessa år. Ca 2 ggr/år så smäller landets stora kvällstidningarna upp rubriker på sina löpsedlar om hur boten mot tinnitus är här.

Känner mig rätt uppgiven när det händer faktiskt…men man läser det ändå varje gång…Ifall att liksom…

Men. Hittills så har dessa artiklar handlat om samma sak, lindring av tinnitus med hjälp av antidepressiva tabletter,KBT och annan alternativ behandling. Ofta är dessa artiklar riktade till personer med spänningsrelaterad tinnitus. Vill ej förringa den sorten men den är ofta i motsats till bullerrelaterad tinnitus (som min) ändå något som med tiden kan och brukar försvinna.

Jag har ändå testat alla dessa metoder och några till…inget hjälper…kanske kan massage eller akupunktur lindra spänningar som i sin tur kan lugna ner tinnitus. Dessvärre har det för min del varit kortsiktigt.

Just nu sitter jag här efter en skithelg av nya oljud i öronen, en i stort sett sömnlös natt och känner mig less och skraj. Gick in på tinnitusforumet av någon anledning (mår oftast bara sämre av att läsa om andra som mår dåligt så jag undviker den sortens forum numera) och hittade följande artikel på SVT

http://svt.se/2.108068/1.2294542/tinnitus_gata_nara_losning?lid=puff_2294553&lpos=rubrik

Man vågar som sagt inte tro eller hoppas för mycket. Även om det ligger en uns av sanning i den så handlar det väl om en massa massa år av forskning och tester. Men i motsats till de senaste årens bullshit artiklar känns detta seriöst.

Jag hoppas det…steget att tro på det vågar jag inte ta….

Ni som läser detta, förringa inte er hörsel…skydda dina och framförallt dina barns öron mot höga ljud…Det kan hända er. Det hände mig.  PANG, bara sådär…under en konsert och hörseln var förstörd och en stor del av min livskvalité försvann….på mindre än en timme.

Nästa inlägg kanske blir roligare, men just nu mår jag inte bra och måste få ur mig det någonstans och då är ju bloggen ett alternativ.

Ha en bra dag!!

Whole Lotta Love

Katja

Kommentera

