Dagen då baken fick smaka på backen…


Den kom idag, under all snö som kommit det senaste dygnet gömmer sig en obarmhärtig halka

Lägg till ett par blankslitna sulor så kan man ju lätt räkna ut vad som kommer att hända

Har bara väntat på att dagen skulle komma då jag skulle kyssa backen

Idag gjorde jag det

Som tur var hade plogen ej farit fram efter gångvägarna jag går när rastar hundarna så jag landade tämligen mjukt men slog ändalykten och en armbåge

Rädd blev jag iallafall, oroad för bebbe i magen såklart

Eftersom jag sedan inatt lider av en horribel ischias och foglossning var det ju inte skitkul att slira omkull just idag

Men men…jag klarade lilla magen och det var ju för väl

Man blir ju så rädd-Det går så snabbt och det är ju inte säkert man hinner få koll på situationen så man kan landa ”rätt”.

Den ena vovven drar rätt så ordentligt och tack och lov var det inte henne jag hade med mig för då hade jag nog slagit mig mer-Det blir till att plocka fram säkerhetsutrustningen till stövlarna nu

Älsklingen har ju skaffat mig broddar…

Får ta morgonpromenaderna innan ljuset infinner sig framöver alltså

Lite jobbigt att behöva ha tantattiraljer under sulorna-Men att åka fiskälka är ju lätt pinsamt det med om någon ser, och givetvis så står ju samtliga grannar i fönstrena för att beskåda skådespeleriet när just jag rasslar i asfalten

Så är det ju-Såklart

Jaja, kom undan med blotta förskräckelsen och en ömmande röv-Magen klarade sig som sagt

Lillpyret fick sig en åktur, hoppas han tyckte det var skoj

Imorrn går man in i v 29

Tiden tickar på

På måndag är det dags för sista ultraljudet innan BF

Skall bli helt underbart för nu borde bebbe vara riktigt stor

Känns så när han rumlar runt i magen och trycker på mina stackars revben och div andra organ ialla fall

Undrar så vem det är som gömmer sig därinne-Hur han ser ut, vem han är lik?!

Sista tiden har han dock varit ganska lugn-Ibland oroar det mig men jag försöker även tänka att det kanske blir en ”snäll” bebis som sover mycket…Sist fick jag ju två som ansåg sömn oerhört överskattat och att testa rösterna dygnet runt är ju så myket roligare….Så det skulle kännas trevligt att testa på att få säga till folk att ”ojaaa, han sover jättebra”…”å han skriker nästan aaaaaldrig”

Nu skall jag lägga mig med en petflaska fylld med hett vatten på benet och försöka skrämma iväg onda herr Ischias en liten stund åtminstone

Katja

 

 

 

 

2 thoughts on “Dagen då baken fick smaka på backen…

  1. Jag blev skum i magen efter att jag hade käkat tacos igår,så det är nog inte vinterkräk =) Känns för övrigt bättre nu,men man är ju lite matt o jag har sovit större delen av dagen =P Så vi får la se hur det går att somna ikväll,kanske blir många blogg-inlägg innan jag kan somna =)

    Sitter just nu o slevar i mig avslagen cola o vatten och kollar på Let´s Dance.. Lagom ansträngande en kväll som denna 😉

    Kram!

Kommentera

