IKEA is tha shit…budgetshopping när den är som bäst


Ibland får kvantitet gå före kvalitét

Åtminstone när den ekonomiska sidan i mig tar över och det gör den faktiskt ganska ofta fast det kanske folk inte tror

Det är skillnad på att vilja ha en massa saker och att faktiskt köpa allt man önskar

Jag unnar sällan mig själv något och när jag väl gör det brukar jag få dåligt samvete

Antar att man blir sån när man fått barn

Tur man är en sucker för just Ikea och att deras utbud duger minst lika bra åt mig som Fina gatan butiken

Även fast de inte har Laban och Tummengrejjerna som jag älskar *s*

Igår var jag alltså (tillsammans med resten av Gävles och Dalarnas befolkning) på Ikea för att shoppa en av sonen efterlängtad tjockare och skönare bäddmadrass

Hade sådan tur att vi fick tag i en riktig bra för halva priset!!!!

Fyndade bäddset till spjälsängen (Inte Tummen bäddsetet alltså)

Badbalja för ynka 69 pix…inte världens mest praktiska för den hade ingen urtömningsplutt i botten men gubben får väl tömma ur vattnet efter att bebbe badat

Köpte ett jättefint täcke också som bebbe kan ha som överkast eller som lektäcke eftersom det är så billigt på Ikea kan man köpa lite extra fiff även om det inte var det mest prioriterade på listan möjligen

Jättefint i verkligheten-I Ikeamått då….

När vi sen kom till den ca 7 km långa kassakön kände jag ändå för att bara lämna vagnen och dra

Trött, hungrig,ont i fogarna och med 2 gnälliga 9 åringar så kändes den utvägen rätt lockande

Men dottern hade ju lagt i en stoooor gosehund så jag fick snällt göra rätt för mig

Gosedjuret skulle hon köpa för en del av sina julklappspengar

89 kr stod det på korgen den låg i att den skulle kosta, vilket jag genast kände inte kunde stämma för denna hund är verkligen stor och tillsammans i korgen låg även en något mindre variant av samma mjuskisdjur

Men efter idogt letande kunde jag bara konstatera att någon ytterligare prislapp fanns ej och inte heller verkade den hamnat i fel korg för några fler platser med dessa hundar fanns ej

Men väl i kassan begär kassörskan 169 kr av Nikki

Då blev den hormonellt störda, gravida, trötta och irriterade mamman barsk minsann

Jag säger sällan ifrån men nu handlade det om dotterns börs så…

Jag talade om att nåt annat pris än 89 kr fanns inte på korgen så då har vi som kund rätt att få den för det priset

Då menade hon att under själva priset så fanns säkert en storleksanvisning på den mjukhunden vilken priset avsåg

Känns för mig ganska långsökt att man som köpare kollar det vilket jag också sa och det hela slutade odramatiskt med att kunden fick rätt

Dvs jag och Nikki-Lee

De smått sura stönandena som undslapp den nu växande och ringlande kön bakom mig störde mig inte ens

Så nöjd var jag för att jag stod på mig

 

En bebbe kostar alltså pengar men hittills har det ändå gått rätt smidigt

Vagnen fick jag för 2300 kr billigare

Spjälsäng & Skötbord stod i fyndhörnan på ikea till halva priset

De flesta kläder jag köpt själv fixade jag på H&M:s 50% rea före jul

Sen har jag fått säckvis med kläder, overaller och tom en superfräsch Babybjörn bärsele

Kommer inte behöva köpa ett jota i klädväg de första månaderna iallafall

Känns bra lär man ju erkänna-Så var det inte när jag fick tvillingarna

Så att få en sladdis nu med en del yngre väninnor som nyligen haft smått i huset är bra för min ekonomi med andra ord

Nej, dags att sluta blajja…Magen kurrar och vill till köket för att bli utfodrad

Katja

 

 

 

 

 

7 thoughts on “IKEA is tha shit…budgetshopping när den är som bäst

  1. Så mycket det är som behövs till en liten plutt är det en jäkla tur att IKEA finns! Vi ska ta en sväng dit i morgon och titta ut vad vi ska köpa senare.

    Halsbränna låter inget vidare, det är något jag har klarat mig från än så länge!

    kram

  2. men åh fy fan va fuskigt! =( på IKEA i Linköping som är mitt närmaste varuhus har dom slutat med den =/

    Ja jag tyckte dom verka vettiga för det priset =) Så det blir att inhandla såna för min del också =)

    Ja det är skrämmande så fort tiden går =) Men det gör inget =D Längtar som en tok nu! =)

    Kram

  3. Nä nu jävlar Katja, menar du att Ikea INTE är ”fina gatan butik”?!! ;D
    Ska tala om för dig att när Lucas va nyfödd hade vi en sån där dyr jävla badbalja från Barnens Hus, en sån me plutt i botten, den gick sönder efter 2:a badet! Då köpte jag en från IKEA(!), den har stått ute heeeela sommaren med en badande 14-kilosklump i UTAN en spricka! Den har alltså hållt i två ÅR medans den dyra jäveln bara höll för två bad! Så de så! 🙂
    Snacka inte skit om ikea 😛

Kommentera

