Dagens: Tummen upp the return of tummen…


Så fantastiskt briljant

Många 70-talister och kanske tidiga 80-talister minns väl Tummen & hans mamma?

Den lilla gulliga skära figuren som gick på tv och det kom väl ut någon bok också

Sonen har ialla fall boken om när Tummens mamma skall sluta röka 🙂 Se klippet från Youtube ovan…det är så bra

Jag älskade Tummen när jag var liten

Liksom Barbapapa och spöket Laban

Tack vare min graviditet så har jag upptäckt att dessa figurer har återuppstått igen

På olika textiler för bebisar som  bäddset och annat, på kläder och div andra mer eller mindre nödvändiga pryttlar

Har sett ett babygym i härligt 70-tals murriga bruna och orange nyanser med Tummen & co figurer

Must have one of those 😉

Åh, jag blir såklart nostalgisk & känner hur ”Vill-ha”…nej, ”måste-ha tarmen” i mig skriker besinningslöst

Tror att det var jag som för någon vecka sedan förkunnade att en bebis blir minsann inte lyckligare för att den har dyra märkesgrejjer o sånt

Näää, det blir den antagligen inte heller men mamman kanske blir tillfredställd

Jag säger ofta kloka små saker som jag sen inte följer

Varför göra ett undantag nu?!

Jag är lite av en sucker för snygga saker & är lite smått noga med färger & design

Tyvärr räcker den befintliga ekonomin inte till 100% men jag gör så gott jag kan med det jag har

Darlingen är totalt tvärtom…han kan inte förstå varför saker absolut måste matcha varandra….ofta får jag lätt irriterande blickar när vi planerar nya inköp till hemmet

Det skall vara på MITT sätt eller inget sätt alls

Så här har ni min lilla önskelista…det är ju så underbart så man blir alldeles salig….

 

Klart bebben måste gymma med stil...

 

Den enda babysittern varje bebis vill ha...eller kanske deras ömma mödrar då...

 

Kan nog absolut inte somna utan lite hjärnstimulering av Tummenmobilen först...

Dessa otroligt nödvändiga saker finns på div olika butiker även på nätet och priserna varierar lite men det är ytterst lite

Jag håller utkik på Blocket och Tradera iallafall

Några butikslänkar till intresserade shoppingtokiga blivande  mammor & ev pappor:

Barnklassiker

Barniallt

Lilla Mirakel

SpöketLaban

G-Knapp

Finns massor av fler butiker men detta var ett urval

Priser för gym och babysittern verkar variera mellan 629 kr-699 kr

Någon som läser detta och har andra tips så hojta till tack!!

Katja

3 thoughts on “Dagens: Tummen upp the return of tummen…

  1. Hallå gumman!

    Allt bra med dig? förutom fogarna och den ”skiten”..

    Tror att ”värken” jag har är nån form av växtvärk… För det känns som molvärk och så spänner det i magen.. Emellanåt hugger det lite i de nedre regionerna och det är säkert foglossningen som gör sig påmind.. =)

    För övrigt mår jag skitbra just nu =)

    Jag är faktiskt inte speciellt orolig/rädd =) Ska till barnmorskan på måndag så jag tänkte prata med henne om följande grejer då.. =)

    Kram på dig!

Kommentera

