Kan man delegera bort själva förlossningsdelen?


Den 1 april så kommer storken-Eller var det inte så det fungerade?!

 

Oookej…ibland önskar man att man missade vissa saker

Som att se gamla repriser av Sjukhuset tex

´Den svenska realityserien som är inspelad på Akademiska i Uppsala ni vet

Ligger här i soffan med sprängande öron och dånande huvudvärk & zappar  mellan kanalerna

Inte mycket att se förutom ”Våra bästa år” och div repriser den här tiden på dygnet

Flashar förbi en scen som visar en donna som skall föda barn

Interesting tycker man ju såklart

Why???

Tänker jag nu…jag skulle ha zappat vidare

Det såg ju inget vidare ut det där inte…

Värkar i över ett dygn…värkar from hell vad det verkade också

Kvinnan var nästintill  i fullständig panik-Jag tror inte hon sjåpade sig heller, inte ens lite grann men man kan ju hoppas att hon bara ville göra bra tv

*s*

Att inslagets barnmorska dessutom berättar att när hon själv skulle föda blev svårt chockskadad över att smärtan verkligen var så svår att hon trodde att hon på allvar skulle avlida avgjorde saken…

Någon annan får föda vårt barn

Jag som har sett fram emot och verkligen längtat efter att få föda på ”riktigt” den här gången börjar nu fundera på alternativ som ännu ett kejsarsnitt eller att överlåta själva uttryckandet av bebisen till någon annan

Hans pappa tex….

Har inte varit särskilt rädd eller oroad alls & häromdagen så konstaterade jag frankt till den blivande fadern att jag skall minsann föda utan smärtlindring för jag har minsann läst om alla negativa effekter div sådana kan föra med sig

Look whos´s talking…

Nu känns det mer som ”bring it on” fram med det tunga artelleriet droger systrar…

Nej då, självklart så kommer det att gå hur bra som helst det här

Tokfort & med nästan ingen smärta alls

Det har bebbe lovat

Japp, så får det bli

Nu skall jag iväg till fabbo (eller tant) Dr & kolla hals & öron

Inget barnafödande i världen kan vara mer plågsamt än öronvärk ialla fall


Whole Lotta Love

Katja

 

 

 

2 thoughts on “Kan man delegera bort själva förlossningsdelen?

  1. Jag tycker at man liksom bara kan åka in till sjukhuset och att ungen sedan bara glider ut, utan en massa smärta och jobb, det hade varit något!

    Ja, visst är den söt? Finns på rea på Zara.

    Gott nytt år!

  2. Det gör ju skitont men är samtidigt superhärligt svårt att förklara men jag hoppas verkligen att du får uppleva detta fantastiska!!! Nu tredje gången tränade jag jättemycket avslappning innan, å när det var dags fokuserade jag på att kämpa med värkarna å inte ihop. Varje värk för det närmare ditt tredje underverk !! Kommer att gå kanon njut av stunden ( men du kanske kommer att vilja ge mej en rak höger för dessa ”kloka ” ord sen :))

Kommentera

