Vilken jäkla vecka…


Undrar om det kan vara den här lilla gynnaren som busat med mig i veckan?!

 

Hua efter den här veckan kan det bara bli bättre…väl?!

Började med att den efterlängtade skatteåterbäringen som jag så väl behöver nu uteblev

Visade sig efter påringning samt djupa efterforskningar att jag gjort fel och redovisat min företagsmoms dubbelt!!!!!

Det var min del i det hela- SKV i sin tur hade bortsett från att per brev meddela mig detta

Summan av kardemumman blir alltså att jag måste överklaga beslutet & SKV får göra om sin del

Jag får vänta till minst Januari på besked

F**K

Det är liksom jul, jag har redan spenderat

Barnen vill ha klappar & jag har extremt mycket räkningar

Man kan ju lugnt säga att jag känner lätt ångest

Men men det löser sig väl…så smoningom

Sen har det varit en del andra jobbiga saker och en hel del jäkla stress men det håller jag privat men kan väl säga att det är lite tunga punkkängor på fötterna just nu

Som grädde på mostoppen drabbades jag av akut vinterkräk på Tisdagskvällen

Hade varit hos barnmorskan tidigare för mätning av magen & för att lyssna på lilla hjärtat

Kände mig mysko hela dagen

Vid 20.00 började jag kräkas

Höll på hela natten, sov inte på ca 36 timmar

Bra mör nu kan jag meddela

Hur kan kroppen envisas ed att vilja kasta upp när man är totalt tom i magen?!

Man sitter och krampar och krampar

Resultat: Träningsvärksliknande smärta allover…..

Nåja, gnäll is over

Snart skall storbarnen åka till Stockholm över helgen med sin pappa

Vilket ger mig tid för att bara ta hand om mig själv och VILA såväl kropp som nerver & öron 🙂

Skall bli skönt i ärlighetens namn

Vad har hänt mer då denna vedervärdiga vecka?!

Tja, har ju drabbats av både extrem graviditetsklåda samt halsbränna från helvetet så jag har fått medicin mot det och har blivit lite bättre

För säkerhets skull så skall jag ta leverprover på måndag

Var till MVC och fick veta att:

Mitt SF mått äro just nu 25

Att bebisens hjärtslag ligger på normala 140

Att bebisen sparkar och är helt vild (hördes i mikrofonen hos BM när hon lyssnade på hjärtljuden)

Så även när jag inte känner det så rör han sig nog mycket

Min vikt ja…har ökat sammanlagt 5 kg

de sista 2 kg på ca 5 veckor!!!!!

Skall inrikta mig på att skippa allt sött och fett nu

Vill inte sluta på 28+ som sist men tänker inte missunna mig nåt heller jämt men lite viktnoja har jag denna gång

Kan ju bero på att ursprungsvikten nu mot för 10 år sedan också är 10 kg mer….var ju mager som en skrika på den tiden

Jag är ju faktiskt inte tjock…jag är gravid 🙂

Har slutligen skickat iväg de julkort jag lyckades skapa i år

En dag för sent men jag tror de kommer fram i tid ändå

Känns skönt att ha det gjort, förra året hade jag ingen pyssellust alls så samtliga blev utan kort då

Nepp, dags att ta brummen och slira ner på Centralstation med storbarnen

Ha en fin kväll!!

Whole Lotta Love

Katja

 

 

 

3 thoughts on “Vilken jäkla vecka…

  1. Va jobbigt med kräksjuka 😦 Hoppas jag inte får det. Vad tar du för halsbrännan? Jag har också det men dom receptfria medlen jag använder smakar äckligt!

  2. Nä det kunde vart bättre.. Men det löser sig 😛

    Imorgon kommer jag inte orka lägga energi på att bry mig så imorrn är jag tillbaka som mitt vanliga knäppa jag ;D

    Kram

Kommentera

