Bilden som slår hål på den gamla myten om…


att alla gravida strålar

Möjligen utstrålar jag något men inte 17 är det något himmelskt skimmer över denna varelse inte

snarare anar jag vibbar från mer underjordiska platser

Väntar man en son skall man dessutom bli snyggare än någonsin

Om man vill tro skrocket

Kan härmed meddela att detta stämmer icke

Eller gäller det bara mig?!

För med största sannolikhet så skall det vara en gosse i mammans mage

Min hy är ungefär lika bra som en 15 årig pojkspolings

Mitt hår är lika tjockt och svallande som en medelålders herre med början till flyende hårfäste

Ack kära barn må du vara sötare än socker

100% skrikfri

Sova minst 10 timmar i sträck/dygn

När du väl anländer

Nåväl…har ju ca 20 veckor kvar av gravidteten

Kanske vänder allt nu inför den andra halvan och liksom en larv kommer jag att kliva ur den fula puppan & återse världen som en vacker fjäril

Top Model 2011 here i come…

eller kanske inte…

Trots allt

Jag älskar att vara gravid

och den där lille gynnaren i magen som får mig att se ut som gollum

som gör att jag kräks och äcklar mig i tid och otid

som gör att jag ser ut som jag har nr 2 i brallan när jag går

som gjort mig till ett överkänsligt och gråtande hormonmonster

är så efterlängtad och älskad redan

Och är fölåten för allt

Whole Lotta Love

Katja

 

5 thoughts on “Bilden som slår hål på den gamla myten om…

  1. Du skriver helt underbart! Själv går jag än och hoppas på att känna mig piggare till och börja med..
    Det verkar bli en lång väntan!
    Om du skulle le lite tror jag säkert att du strålar 😉
    Tjiing

  2. Vet vad du menar! Har aldrig känt mig så blek och tärd/smal samtidigt som jag blir mer tjock, snart bara har en bekväm och därav smutsig outfit. Sambon klappar mig på magen och säger jag är vacker samtidigt som jag försöker torka av lite spya i mungipan från senaste attacken.

    Men jag har också mina stunder då allt känns helt underbart och rosaskimmrande, då jag ligger och myser och det lilla livet lever runt i magen, sen kommer sambon och delar stunden med mig och pratar med magen ❤

    Allt ät förlåtet för det kan ju inte den lill* hjälpa… Längtar tills vi får träffa den anonyma boxaren<3

    Bra inlägg! Hoppas du får känna dig snyggare snart!

  3. Åh vilket härligt inlägg, och jag känner igen mig, känner mig inte alls sådär strålande som så många säger att dom blir under graviditeten.. Men jag älskar att vara gravid och ha vetskapen om att man bär ett nytt liv inom sig, det är helt underbart! 🙂

    Kul att titta in! Nu har man en till blogg att följa 🙂 / Lina ”cravings” på minbebis

Kommentera

