Rollsen…


På önskemål av några blivande mammor på ett gravidforum som jag är med i så slänger jag upp bilder på bebbens vagn

Eller Rolls Roycen även kallad

Hade först tänkt hitta en bra beggad kärra men andrahandsvärdet på dem är ganska högt och jag är oerhört noga med att kolla de senaste säkerhetstesterna

Så vi var runt och kikade i väldigt god tid kan tyckas men det är ju så himla roligt ju

Fastnade för denna modell från Teutonia

Inte bara för att den tilltalar designnörden inom mig utan även för att den kändes så himla smidig att manövrera vilket är en fördel med mina rygg och nackproblem.

Men priset var ju inte det bästa för en ekonomi baserad på sjukersättning

8300!!!!!!!!!!! utan alla tillbehör

Så vi började ställa in oss på en riktigt snygg militärgrön vagn från Kronan

Den passade väl egentligen in på min personlighet (o plånka) bättre men var klumpigare och större

Häromveckan satt jag iallafall och slösurfade och hittade denna av en slump i en nätbutik

Hela 2100 kr billigare än hos de fysiska butiker jag kollat hos

Det var den sista de hade kvar och efter att jag klickat i beställningen hade jag den på en vecka

Wohooo!!!

Leverans i vanliga fall är ju upp till 10 veckor

Visst är han gudomligt snygg?!

Nej nu skall jag sätta mig och rita lite-Ev har jag nya julmotiv på G

Vi får se

Kanske

Whole Lotta Love

Katja

 

6 thoughts on “Rollsen…

  1. Oj vilken fin vagn! Jag har smygtittat på vagnar men inte vågat köpa ännu. vagndelen ska bli rolig, vagnarna har ju utvecklats sedan min dotter var liten för 15 år sedan :DD

    • Hej Hanna!

      Ja visst det är tidigt men priset var för bra för att låta bli 🙂 Jo vagnarna uppdateras för varje ny säsong även om jag tycker E-Ljungas idag är rätt lik den mina twins hade för 9,5 år sedan 🙂

  2. Big Smile:Gick in på din blogg men det gick bara att ”gilla” dina inlägg vad jag kunde se, men jag lägger gärna in dig bland mina länkar så jag kommer ihåg att kika in då och då 🙂

  3. Hej tjejen!

    Kul att du hittade till min blogg 🙂 Ang de svängbara hjulen, jag gillade dem för att de gör vagnen så lätt att svänga med sen får vi se hur det kommer att fungera i vinter dock. Kan ju bli rätt bra med snö i Gävle men å andra sidan så var det trögt att köra en Emmaljunga med stora lufthjul i snö oxå 🙂

    Kramen

    • Ja som sagt 🙂 Alla tycker vi ju olika och tur är ju det 😉

      Ja i Gävle kan det bli bra mycket snö 😛

      Tror nog att det är körigt oavsett vad man har för vagn när det kommer till att köra den i snö 🙂 Ska bli kul o se hur den jag beställde är!
      Tack o lov inga lufthjul på den,men iom att det är plasthjul så kanske den är jättesvår o köra med i snö.. Får se vad det finns för alternativa hjul att köpa om det inte funkar med dom som följer med vagnen 🙂

      Kram

  4. Den var riktigt fin vagnen 🙂 Det var nog bara en sak jag inte gillade och det är dom svängbara hjulen,har alltid haft svårt för det 😛

    Men hoppas verkligen att ni blir nöjda med den 🙂

    / BigSmile87

Kommentera

